LEVELET KAPTUNK ADÁRÓL
A szellem elhelyezkedése, ill. kapcsolódás a testben, a testhez
Válasz minden reakcióra!
Mi emberek hajlamosak vagyunk arra, hogy saját igazságvilágot alakítsunk ki és ez így is van jól, mert ha az ember nem törekszik arra, hogy világosságot szerezzen magának azon az úton, amelyen járnia kell, akkor csak sötétben botorkál. Azt azonban érdemes figyelembe venni ennél a törekvésnél, hogy minden egyes emberi lélek más és más oldalról közelíti meg a földön kialakult igazságrendszereket, ezért is alakult ki a földön több mint 7000 keresztény irányzat. Mindegyik a „maga igazát” tartja az abszolút igazságnak, de azonban valahol mégiscsak csikorog a dolog, mert ha valamelyik is teljes igazság birtokában lenne, akkor a többit értelemszerűen magába kellene fogadnia és akkor nem beszélt volna az Úr Jézus egy akolról és egy pásztorról, valamint nem mondta volna azt, hogy: „Ha megismeritek az Igazságot, az igazság szabaddá tesz titeket”. Sőt azt is mondta, mintegy feladatul tűzve az ember elé: „Keressétek az Isten Országát és annak Igazságát”. És ennek a felhívásnak engedelmeskedik az ember akkor, amikor rájön arra, hogy van valami az anyagon túl és elkezd keresni és kutatni. Érdekes azonban az, hogy ebben a felhívásban az Úr előtérbe helyezi az Isten Országának a keresését és másodjára említi annak az igazságának a keresését.
Mint tudjuk, az Isten Országa a szeretetnek az Országa, amelyre azt mondja az Úr: „Az én országom nem e világból való”. Tehát ez a világ még nem a szeretetnek a világa, ezért kell keresnie és kutatnia az embernek elsősorban önmagában, mert:„Az Isten Országa tibennetek van” – mondja Ő. Tehát először jön a szeretet és utána az igazságkeresés, merthogy akinek fejlettebb az „igazsága”, mint a szeretete, az nem juthat be az Isten Országába, ugyanis: „Boldogok a lélekben szegények, mert övék a Mennyek Országa”. A lélekben szegény, viszont a Névtelen Szellem magyarázata szerint annyit jelent, hogy az ember fejlettségének a szintjét nem haladja meg az értelmi szintje, azaz a tudása, mert ha igen, akkor a kétélű kardját -ami nem más mint a tudás- önmaga ellen fordítja. A fejlettségi szintnek a fokmérőjét viszont a szeretetnek a szintje képezi.
Ezért fontos először is a szeretetben fejlődni ahhoz, hogy a tudásunkat a helyes mederbe tudjuk terelni. Így hát amikor a szívével néz és lát az ember, akkor a szeretet és nem az igazság szemüvegén kell, hogy lásson, mert a szív ilyen értelemben a szeretetnek a központja, amire az életből számtalan példát lehetne felhozni, ugyanis ha az ember az igazsággal mér, a saját igazával mérlegel, akkor ítélkezik és nem felment, amit viszont a szeretet tesz. Ha meg viszont ítélkezik, akkor önmagát ítéli el: „Ne ítélj, hogy ne ítéltess”! Ebbe a hibába viszont nagyon sok „okos” ember beleesik, aki nem a szeretet szemüvegén nézi a dolgokat, mert mint mondám, aki a szívével lát, az a szeretet szálán néz és lát. „Jól csak a szívével (szeretetével) lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek (az „emberi igazságnak” és az emberi látásmódnak) láthatatlan.” (A kis herceg)
Tehát a szentírási idézeteket is ennek a fényében kellene nézni és látni, mert a szív az nem az értelemnek, vagyis a szellemnek, hanem a szeretetnek a központja, mindannak ellenére, hogy a szívben találtak gondolkodó sejteket, neuront. De a vastagbélben is találtak ugyanezt, akkor az ember a vastagbelével is gondolkodik(?),- felmerül a kérdés. Amikor Isten a szíveket vizsgálja, akkor az ember szeretetét vizsgálja és nem az értelmét, mert a szeretet és az abból fakadó cselekedetek vannak és lesznek megítélve az „utolsó napon”. Az értelmen mi megítélni való lenne?
Mint tudjuk, (a Névtelen Szellem szerint) a Szent Iratok az évszázadok folyamán a sok fordításból kifolyólag sokat veszítettek eredetiségükből, mert amit nem helyesen értelmezett a fordító, azt nem is helyesen fordította. Így már ha csak a német és a magyar fordításokat vesszük figyelembe, sok lényegbeli eltérés található. Mindennek a korrigálására adta Isten a Névtelen Szellem tanítását, amely tan előörse az Új Világ alapigazságainak. Tehát, mivel viszonylag fiatal tan, ezért még nem tartalmaz emberi okoskodásokat és nincsenek benne fordításbeli tévedések, mert eredeti nyelven tanulmányozhatjuk őket. Tehát számomra, számunkra a kis csoportunkban az Ő tanítása a mérvadó(!), mert tartalmazza mindazokat az elemeket, amelyek az üdvözüléshez szükségesek. Ezért, ha vitás kérdések vannak, akkor mindig ebben a tanban megfogalmazott értelmezéseket keressük meg, ugyanis az „Egy akol és egy pásztor” igazsága csak ebben a tanban ismerhető fel, mert azt írja a N.Sz. „A mai kor vallása” c. könyvben, hogy:
„Azért ne dobja félre senki olvasatlanul e kicsiny munkát, mert az idő meghozza a maga eseményeit és „A mai kor vallása”, mely most még csak keveseké, meg fogja tenni hódító körútját, felszívja a földön élő összes vallásokat és egyesíteni fogja magában mindazokat a tanokat, melyeket az örök élet beszéde keltett életre.” „Egy ilyen kicsiny figyelmeztető hang az én jelen munkám, amellyel a nagy fény felé igyekszem terelni olvasótestvéreim figyelmét. „A mai kor vallása”-val a jövő fényes, nagy vallását akarom ismertetni, mely az égből szállt alá, mert ennek a neve: Szeretet.” „Ha megismeritek az Igazságot, az igazság szabaddá tesz titeket” – mondja az Úr. Szabadulás a sok emberi „igazságtól” véleményalkotástól,a „szerintem”-től, a vallási dogmáktól stb.
Éppen a minap Andrással arról beszélgettünk „telefonon”, hogy ki kellene adni több példányban, – mert a fentebb említett okokból kifolyólag szükséges lenne – „Az Újszövetség szellemi magyarázata” című könyvet, amennyiben találunk rá anyagi fedezetet. Sok minden vitás kérdésre, ill. helytelen értelmezésre magadja ez a könyv a helyes választ, mert mind a négy evangéliumot azok magyarázzák, akik azokat írták, vagyis az Evangélisták.
No de nézzük mit is mond a Névtelen Szellem az alapkérdéssel kapcsolatban?
Titkos tanítások I. kötet:
„A fejben van a legtöbb érzékszerv, a legérzőbb idegek; az agyban, az idegközpontban székel a szellem, vagyis az erőknek az a forrása, amely az idegszférába kapcsolódik, és amelyhez ezen az úton a szellem tudata is kapcsolódik”.
Azt hiszem, ettől világosabb és értelmesebb magyarázatra nincs szükség az igazság megállapítására és a vita lezárására.
Szeretettel:
„Kőszikla”
Download this article as an e-book