ALAPOK – „A kegyelem törvényvilága” ismertetése – Reiner Ágostontól – teljes anyag
Végére értünk Ágoston 5 részes ismertetésének „A kegyelem törvényvilága” c. könyvről (Eszter médium – útján írta a Névtelen szellem).
Itt most egyben átadjuk ezt az ismertetőt, így talán könnyebb utánolvasni.
Van azonban egy fontos dolog, amit el kell mondani erről a könyvről. Eddig is tudtuk, hogy ez a „Szellem, Erő, Anyag” mellett a legnehezebb könyv. Ennek megkönnyítésére fogadjuk meg Pátkai Pál előszóban írt javaslatát – amennyiben e könyv értelmezésének megsegítésére kaptuk az „Az utolsó óra munkásai” négy kötetét.
Vagyis: olvassuk előszőr az „Az utolsó óra munkásai”-t, azután vegyük elő a „A kegyelem törvényvilága” könyvét.
Erről itt a hiteles magyarázat is:
„Az „Utolsó óra munkásaihoz” című könyv előszavában, melyet a magas vezetők adtak le, erre a könyvre történik utalás, mint amely a megtérő emberszellem előtt a megismerésnek végtelenbe vesző horizontját tárja fel, amelyből szellemi világosságát óriási módon megnövelheti, hogy amikor átkerül a halállal a maga igazi hazájába, ne álljon ott szegényen és tanácstalanul, hanem azonnal hasznosítani tudja magát az isteni nagy műnek, az egyetemes megváltás művének szolgálatában.
Egyébként Az utolsó óra munkásaihoz c. könyv egészben véve ennek a kijelentésnek előkészítő tanítássorozatát tartalmazza, úgy hogy aki azokat megértette, az ennek a kijelentésnek mélységeibe – ha hívő és Istenhez vágyakozó lélekkel fog hozzá – minden nagyobb nehézség nélkül belehatolhat.
Az utolsó óra munkásaihoz egyik tanításában említés van arról is, hogy a kegyelmi korszak kijelentései már nem lesznek hosszú életűek. Talán néhány évtized még, és az alapvető kijelentések befejeződnek, s a még hátralévő korszaknak ezekből kell táplálkoznia.”
A kegyelem törvényvilága. A KIADÓ ELŐSZAVA
„A kegyelem az az elrejtett kincs,
amely felett és mellett eljárnak az emberek, de mivel igen kevesen ismerik, mint értéket, sem meg nem becsülik, sem fel nem használják földi életükben.
Csak utolsó órájukban, a halál közvetlen közelében sajnálják hiábavalóságokkal eltöltött életüket. De ekkor már hiábavaló a bánat, a jóra való igyekezet; szegényen és gyengén térnek meg a testnélküli életbe, hogy ott keseregjenek könnyelműen végigélt kegyelmi életük felett.
A föld a rajta lévő élettel csak pillanatnyi visszfénye az igazi és tökéletes életnek; álom, mely hamar véget ér a káprázat világában.”
A kegyelem törvényvilága. I. A KEGYELEM c. fejezet
„A mi kijelentéseink célja
ezt az alapot soha el nem hagyva ennek igazságait a kereső lelkek előtt minél alaposabban átvilágítani, ezáltal ezeket velük megszerettetni, s őket Krisztus igazi, tántoríthatatlan híveivé nevelni; azok számára pedig, akik már idáig eljutottak, a szellemi fejlődés útján egy lépéssel előre világitani.
Mert a spiritizmus célja és rendeltetése az, hogy a Krisztus által hozott isteni igazságokat megtisztítsa az emberi okoskodásoktól és ferde felfogásoktól, amelyek azokat meghomályosították.
Miután pedig azok, akik a spiritizmus által ébrednek hitre, túlnyomó részben olyanok, akik nem is ismerhették a Krisztus igazságait a maguk tisztaságában: szükséges, hogy mindenekelőtt ezeket ismerjék meg. Akik pedig már megismerték, azoknak ezeket az igazságokat élesen megvilágítva kell szemlélniük, és megtanulniuk, hogy igazán lélekben meg is szerethessék. Végül azoknak, akik már lélekben megszerették, az ismereteknek egész tömegét kell megszerezniük, mert a szellemi fejlődés nem állhat meg, legkevésbé most, amikor az idő közel van.
Ez a tanítás-sorozat tehát kettős célt szolgál. Az egyik cél az, hogy megszüntesse és eltávolítsa a kereső lelkekből azokat az akadályokat, amelyek a nagyobb megismerésnek gátjaiul szolgálhatnak. A másik pedig az, hogy előkészítse az útját a lelkekben egy nagyhorderejű és a szellemi életbe mélyen bevilágító kinyilatkoztatásnak, amely a szellemi ismereteknek végtelenbe vesző látókörét nyitja meg azok előtt, akik Krisztust igazán megismerték, és az övéi kívánnak lenni. Akik már képesek az ő igazságaiba elmélyedni és gyönyörködni; akik megismerték, hogy a Krisztus igazsága nem rideg doktrína, mint a természettörvény, vagy a karma igazsága, hanem az örömnek.”
„… a törvény nem kérlelhetetlen, és nem könyörtelen.”
„Aki megbotlott, sőt aki elesett, ha feláll, és újból könyörög az Atyához új erőért, azzal szemben újból megnyilatkozik a Kegyelem. Felfüggeszti egy időre a törvényt, és új erőt ad a bukdácsoló gyermeknek, új kezdetre, új próbára, esetleg újabb elbotlásra, de végül újabb kísértésben való biztos győzelemre.”
A kegyelem következmény – a neve megtérés
„A kegyelem pedig nem egy mindenható, végtelen nagyságú uralkodó szellem önkénye, amellyel egyik teremtményének jót ad, a másiknak pedig rosszat, hanem szintén következmény, logikus folyománya egy előzménynek, amelynek a neve: megtérés.” (…)
„A törvény tehát nem egyéb, mint rendszerbe foglalt kegyelem, a kegyelem pedig nem egyéb, mint Isten szeretetének a megtérő bűnössel szemben való törvényszerű megnyilatkozása.”
AZ UTOLSÓ ÓRA MUNKÁSAIHOZ. I. Rész. Általános tanítások. A szenvedések rendeltetése.
Két princípium tartja fenn a világot
„Merítsetek abból az isteni fluidumból, amelynek neve: szeretet. Hiszen az egész teremtettség, az egész világ át meg át van itatva ezzel az isteni princípiummal; jelen van ez mindenütt, csak merítenetek kell belőle, fel kell szívnotok a lelketekbe, hogy megtelítődjék vele, mert Isten ezt kívánja tőletek.
Csak ez a két princípium tartja fenn a világot: a fény és a meleg. Ahogy a nap fényét és melegét árasztja a földre – és végső elemzésben minden, ami a földön él, ennek a két tényezőnek köszönheti létét – azonképpen az egész végtelen világmindenségben ez a két tényező: az Isten dicsősége, azaz bölcsessége és szeretete árad keresztül mindenen, minden atomon; mindenben jelen van Isten az ő Szentlelkével, és éltet mindent és mindenkit”
AZ UTOLSÓ ÓRA MUNKÁSAIHOZ I. RÉSZ. TANÍTÁSOK. A világlélek tartalma
Reiner Ágoston: “A kegyelem törvényvilága” c. könyv ismertetése I-V. rész teljes anyag
Download this article as an e-book