ALAPOK – a „Szellem, Erő, Anyag” ismertetése 5.
Tóvölgyi Titusz volt az, aki legelőször fordította a “Szellem Erő, Anyag”-ot magyar nyelvre. 1899-ben fogott hozzá, 1900-ban sikerült kiadni. Később 1923-ban Havas Andor újra fordította.
Reiner Ágoston segít nekünk abban, hogy az általa értelmezett módon végigmenjünk a könyvön. Azért fontos a segítség, mert e könyvvel kapcsolatban az a hiedelem, hogy csak a harmadát lehet megérteni, (azt is nehezen) a többi része felfoghatatlan. Ezért is volt a Szellemi Búvárok Pesti Egylete tagságának kötelező belépője: e könyv ismerete.
Addig, amíg nem ismerte a könyvet a belépni szándékozó, ideiglenes belépőt kapott, majd „vizsgázott” a könyvből.
Három hónap múlva.
Ágoston hét részre bontotta értelmezését, ez most az ötödik rész.
Köszönet Ágostonnak.
Néhány sor a XXXVII. FEJEZET-ből
Szellemi küldetések a földön
“Valamennyi isteni megvilágitásban és sugalmazásban a szellemek földi küldetését keressétek. Vannak azonban kisebb megvilágosítások és sugalmazások is
Ha ezen eggyé lett szellemek, az ő teljességükben mint szentlélek, az embereket megvilágosítani és sugalmazni tudják, éppen úgy tudnak az emberek által nyilatkozni a kisebb és ellenszegülő szellemek is.
A tiszta isteni sugallat emeli és javítja az embereket, alázatosakká és hivőkké teszi őket. Kiváltságos javulások láthatók az ilyen embereken, ha a megvilágositó sugallatokat követik. Mindenféle szellemtől származnak azonban a kisebb sugalmaztatások, a rossz sugalmaztatások éppen úgy, mint a hogy az ellenszegüléstől származik a hazugság és a bűn és nagy küzdelmeket okoz azoknál, a kik elfogadják, sőt olykor görcsöket is.
A testnélküliek befolyása a testesültekre, törvényes igazság; és ez az egész mindenségben, úgy mint a földön, naponként, percenként, másodpercenként történik így. Az emberek belsejébe ható külső szellemi befolyás minden fokozatában jelen van. A hatásokból következtessetek a szellemre.
Mondják, hogy az emberek nézetei az ő tudásuk szerint váltakoznak ; de jobban lenne mondva — az ő nem tudásuk szerint. Az ő keresésük, az ő kutatásuk szerint.
És amint hogy a legmagasabb befolyásolás lehetséges, épp úgy lehetséges a legalantasabb is. Mindig a jó és a rossz között áll az ember. De kell, hogy ez utóbbit az ő értelmiségénél fogva mint ellenszegülőt felismerje és az ő szabad akaratával taszítsa el magától; midőn a jóhoz szegődik és egész erejével megragadja azt.
A médiumitások gyakorlásánál ne csodálkozzatok azon, ha ugyanaz a szellem különböző médiumok által különbözőkép nyilatkozik; csak az ő elvei (principium) legyenek azonosak, mindegy, ha kifejezései eltérők is. A szellemnek az emberek különböző szerveihez és megnyilatkozási képességükhöz mérten és a motor mozgékonyságához mérten kell alkalmazkodnia. És mivelhogy ezek az embereknél nagyon is különbözők, ugyanaz a szellem is, az emberek szerint, többé-kevésbé egyénileg avagy tisztán nyilatkozhatik meg. Ha te egy kürtbe fújsz, bizonnyal másként hangzik, mintha trombitába vagy fuvolába fújsz, pedig a fújó tüdő, avagy fújó principium ugyanaz. A szellemi álláspont mellett, még az erő és anyagra is figyelni kell, és e három után következtetni az egy hatást.
A szellemi küldetések e földön magukban az emberekben vannak meg; saját javulási és tökélyesbülési küldetése megvan mindenkinek. Éppen igy megvan a te küldetésed, és a szeretet küldetése embertársaid iránt; a te tehetséged és az adományok Isten által, mind küldetésszerűek, hogy használd fel, az egész emberiség javára, amennyiben tovább adod, amit tanulásod által elértél, és folyton gondolkozol, dolgozol és búvárkodol.
A testnélkülieknek, akik titeket körülvesznek, szintén megvan az ő szellemi küldetésük e földön, amennyiben vezetnek és sugalmaznak titeket.”
Reiner Ágoston: a „Szellem, Erő, Anyag” ismertetése V. rész
A teljes könyv itt olvasható, vagy innen letölthető pdf-ként
Download this article as an e-book